Top 3: de bästa CGI*-filmserierna!

Eftersom jag har varit upptagen har jag inte kunnat göra så mycket jag velat på bloggen, men här är en topplistan i alla fall! *CGI är sättet dessa filmer tillverkas.

1: Ice Age


Har alltid varit min absoluta favorit, för att den är den mest framstående komiskt. Ettan var rolig, men jag hade inte stora förväntningar på 2:an, uppföljare brukar ju bli sådär. MEN 2:an är min absoluta favoritfilm inom animationsvärlden och platsar högt på alla andra listor. Att Robert Gustafson är med gör det inte sämre direkt.

2: Shrek



Ibland kommer det filmer som ändrar fimlbranshen helt. Shrek var en sådan film. Det var barnvänligt, roligt för vuxna, roligt för tonåringar, och gav oss en fräsch uppdatering på de irriterande "familje"-filmerna som de flesta vuxna helst skippade. Jag gillar Shrek starkt, även om fokuset ligger mer på storyn än comedyn. Det finns många skratt, men lite för de mindre, kanske.

3: Madagaskar


Också en riktigt rolig filmserie. Madagskar-filmerna har roliga-röst skådespelare (Ben Stiller, David Scwimmer, Chris Rock mm) som har tilldelats roliga karaktärer. Anledningen till att den kom längst ner är att den första filmen inte var en film som var underhållande för vuxna, det var mer en barnsaga, animationen var lite kantig också. 2:an är dock väldigt rolig (slår Shrek 3) och jämnade ut problemen i ettan.

Andra filmer: Horton med Jim Carrey och Steve Carell fick mig att skratta mer än en gång (1004). På andra sidan häcken var rolig, men ojämn. Toy Story- filmerna var revolutionerande i sig, men mest för barn.

Det var slutet på Animations-veckan vänner, lämna förslag om vad jag ska recensera!!!

Trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0